فرق مرغ سوخاری با کنتاکی چیست؟

کنتاکی و مرغ سوخاری هر دو از غذاهای بسیار خوشمزه و محبوبی هستند که علاقه مندان به فست فود، برای یکبار هم که شده آن را امتحان می‌کنند. اما گاهی برخی از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه گرفته و یا اصلا فرق این دو غذا را با یکدیگر نمی‌دانند. اگر به کنتاکی لند برای صرف غذای خوشمزه می‌آیید، خوب است که در ابتدا با فرق مرغ سوخاری با کنتاکی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید. با ما در وبلاگ کنتاکی لند همراه باشید.

مرغ سوخاری چیست؟

همان‌طور که پیداست، مرغ سوخاری به دلیل نوع پخت آن و سرخ شدنش با پودر سوخاری، اینطور نام گرفته است. این غذا طعم، رنگ و تردی‌اش باعث شده تا نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و البته به غذای محبوب جهانی نیز تبدیل شود.

همچنین مرغ سوخاری و یا فیله سوخاری، به صورت فینگر فود در مهمانی‌ها نیز سرو می‌شود. اغلب مرغ سوخاری را با سالاد کلک و سیب زمینی سرخ شده جذاب سرو می‌کنند. برخی‌ها مرغ سوخاری را ساده و برخی دیگر اسپایسی و تند می‌پسندند که البته در کنتاکی لند شما می‌توانید از طعم هر دوی این نوع مرغ سوخاری جذاب لذت ببرید.

پخت مرغ سوخاری

البته طرز تهیه مرغ سوخاری متنوع است؛ به خصوص در ترکیباتی که در پودر سوخاری از آن استفاده می‌شود و هم قسمت‌های مختلف مرغ! اما به طور کلی، در ابتدا مرغ را پخته، سپس به مایع تخم مرغی و آرد سوخاری آغشته کرده و در روغن سرخ می‌کنند. البته تفاوت مرغ‌های سوخاری در فست فودهای مختلف، در استفاده از مرغ‌های باکیفیت و ترکیباتی است که به پودر سوخاری اضافه می‌کنند.

شما در کنتاکی لند می‌توانید بهترین مرغ سوخاری در کرج را میل کرده و از کیفیت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

کنتاکی چیست؟

کنتاکی یکی از بهترین فست فودها است که طرفداران زیادی دارد. این غذای معروف از بخش‌های مختلف جوجه مانند بال، سینه و ران درست می‌شود. برای تهیه آن آرد، پودر تخم مرغ، نمک، اسپایس‌های چاشنی مانند پودر سیر، پیاز، فلفل سیاه و ... نیز نیاز است.

این غذای خوشمزه نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. در واقع خوب است بدانید که کنتاکی زنجیره رستوران‌های عظیمی در سراسر جهان دارد. کنتاکی در سال 1930 توسط کولونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

فرق مرغ سوخاری با کنتاکی

فرق مرغ سوخاری با کنتاکی

مرغ سوخاری و مرغ کنتاکی دو روش پخت مختلف برای طبخ دارند. در زیر فرق مرغ سوخاری با کنتاکی را بیان می ‌کنیم:

 

مرغ سوخاری:

 -در مرغ سوخاری اغلب یک قسمت تمام مرغ با چربی و پوست آن پخته می‌شود.

- قبل از سوخاری، ممکن است به طور اختیاری مرغ را به یک مزه مخصوص مانند آبلیمو یا ادویه‌های دلخواه ترکیب کنند.

- مرغ سوخاری ممکن است در روغن غوطه ور شود یا درون فر سوزنی گرم پخته شود.

- این روش طبخ بیشتر موجب حفظ طراوت و طعم مرغ می‌شود، اما ممکن است پوست مرغ نسبت به روش کنتاکی کمتر کریسپی شده و دلچسب باشد.

مرغ کنتاکی:

- در مرغ کنتاکی، عموماً مرغ پوست‌گیری شده و به قطعات کوچک (ران، سینه، دسته و ...) تقسیم می‌شود.

- معمولاً قطعات مرغ در سس مخصوص کنتاکی خیس کرده و تفت داده می‌شوند.

- سپس قطعات مرغ در روغن چربی غوطه ور شده و درون فر آماده می‌شوند یا درون روغن گرم سرخ می‌شوند تا روغن تازه روی قسمت‌های مرغ قرار گیرد.

- برخلاف سوخاریۀ در مرغ کنتاکی عموماً لایه خارجی کریسپی می‌شود.

همچنین یکی دیگر از فرق مرغ سوخاری با کنتاکی در ادویه‌های آن است. اغلب کنتاکی ادویه‌های بیشتری داشته تا طعم و مزه منخصر به فردی داشته باشد، در صورتی که در مرغ سوحاری اغلب از ادویه‌های ساده‌تر مانند نمک و فلفل سیاه استفاده می‌شود.

در هر صورت چنانچه مایل به صرف غذایی دلچسب در کرج هستید، فست فود کنتاکی لند یکی از بهترین فست فود در کرج است که می‌توانید بهترین سوخاری‌ها و کنتاکی را در آن با قیمت مناسب و همچنین کیفیتی عالی میل کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید