معرفی 8 فست فود محبوب در دنیا

از زمان ظهور فست فودها تا به امروز، این شکل از غذاهای خوشمزه توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. از سوی دیگر به دلیل مشغله‌های فراوان و شاید هم برای سرگرمی، برخی از افراد تمایل زیادی به صرف یک غذای فست فودی جذاب و خوشمزه مانند کنتاکی، پیتزا آمریکایی و ... دارند. به همین دلیل است که به هرجای دنیا که سفر کنید، می‌توانید تعداد مختلفی از فست فودها را بیابید که هرکدام به شیوه‌ای مشتریان زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم شما را با 8 فست فود محبوب در دنیا آشنا کنیم. با ما در این بخش از مقالات وبلاگ کنتاکی لند همراه باشید.

بهترین فست فود دنیا

8 فست فود محبوب در دنیا

همان طور که گفتیم، افراد زیادی در سراسر دنیا از خوردن یک فست فود خوشمزه لذت می‌برند. درست به همین دلیل است که شما می‌توانید شعب مختلف از برندهای گوناگون رستورانی و فست فود را در جای جای کره زمین بیابید. اما از تمامی این فست فودها، ما قصد داریم شما را با 8 فست فود محبوب در دنیا آشنا کنیم:

فست فود مک دونالد

کمتر کسی است که رستوران‌های مک دونالد را نشناسد. بعد از گذشت چندین سال کماکان مک دونالد در صدر فهرست رستوران‌های محبوب قرار دارد. مک دونالد از بزرگ ترین و محبوب ترین رستوران‌های کنونی است که در بسیاری از شهرها شعبه دارد.

مک دونالد در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد که محل تولد آن کالیفرنیا، قلب آمریکا بود. مک دونالد دارای ۳۶ هزار شعبه در سرتاسر جهان است و توانسته در صد کشور حضور فعال داشته باشد. یافتن یک شعبه از مک دونالد و خریدن همبرگر و سیب زمینی سرخ‌ شده‌های بلندش کار آسانی است و همه جا نشانی از مک دونالد وجود دارد.

روزانه ۷۰ میلیون نفر در  سر تا سر جهان به رستوران‌های مک دونالد مراجعه می‌کنند و یک میلیون و هفتصد هزار کارمند در سرتا سر جهان در مک دونالد مشغول به کار هستند. در هر ثانیه ۷۵ عدد از همبرگر‌های مک دونالد به فروش می‌رود و این رقم در مناسبت‌ها و روزهای خاص بیشتر نیز می‌شود.

فست فود ساب وی

ساب‌ وِی یکی دیگر از رستوران‌های محبوب فست فود است که دارای ۳۶ هزار شعبه در جهان بوده و برای افرادی که به دنبال فست فودهای سالم هستند، گزینه مناسبی است. ساب وی قدمت چندانی ندارد و در زمان ظهورش رستوران‌های فست فود زیادی این صنعت را به دست داشتند، اما ساب وی با پشتکار و نوآوری در جهت تولید فست فودهای رژیمی و سالم توانست جایگاه خود را به دست آورد.

ساندویچ‌های این برند همراه با سالاد عرضه می‌شوند و مشتریان قادرند از میان ۳۸ میلیون ساندویچ مختلف ساب وی یکی را به دلخواه برگزینند و میل کنند. هم اکنون ساب وی در ۱۰۷ کشور مختلف شعبه دارد و روزانه ۷ میلیون و ششصد هزار ساندویچ در این رستوران سرو می‌شود.  ساب وی مقدار زیادی ساندویچ تولید می‌کند و توانسته از مک دونالد پیشی بگیرد. ساب وی دارای فروشگاه‌ها و رستوران‌های بیشتری از مک دونالد بوده، اما درآمد سالانه مک دونالد به طور چشم گیری بیشتر از ساب وی است.

مرغ سوخاری کنتاکی

مرغ سوخاری کنتاکی یا کی اف سی بیزینس خود را از سال ۱۹۳۰ شروع کرد و توانست اولین شعبه خود را در سال ۱۹۵۲ تاسیس نماید. کنتاکی در زمان رکود اقتصادی آمریکا توانست به خوبی بدرخشد و فروش بالایی را کسب. کی اف سی یا همان کنتاکی امروزه مک دونالد را پشت سر گذاشته و توانسته به درآمد بالایی دست یابد.

کنتاکی اولین برند غربی فست بود که توانست به چین وارد شود و اولین شعبه خود را در چین  تاسیس کند. یک سوم فروش کنتاکی در چین است و جمعیت بالای چین خواهان برند کنتاکی می‌باشند و این رستوران فروش بالایی را در این کشور به ارمغان آورده است. کنتاکی یا کی اف سی امروزه در ۱۱۸ کشور شعبه دارد و توانسته ۱۹ هزار شعبه تاسیس نماید.

دستور تهیه بسیاری از رستوران‌های محبوب از جمله کی اف سی جزو اسرار است و به طور مخفیانه در ایالت کنتاکی نگه داری می‌شود. کنتاکی مرغ‌هایی که نود دقیقه پس از تولید به فروش نرفته باشند کنار می‌گذارد و به سلامت مرغ‌ها اهمیت بسیار زیادی می‌دهد.  اصلی ترین غذاهای منوی کنتاکی عبارت است از پاپ کورن چیکن و مرغ سوخاری و غذاهای انگشتی. ۱۱ نوع سبزیجات جهت طعم دار کردن مرغ‌های کنتاکی به کار می‌رود که توانسته کنتاکی را به یکی از موفق ترین تولید کنندگان مرغ سوخاری بدل نماید.

اگر شما جز علاقه مندان به کنتاکی باشید، می‌توانید با مراجعه به کنتاکی لند درختی، بهترین و خوشمزه ترین فست فودها را با قیمتی بسیار مناسب میل کنید.

فست فود استارباکس

استارباکس

استار باکس، محبوب ترین و عظیم ترین برند قهوه در جهان که در نوع خود بی نظیر می‌باشد و توانسته یکی از جایگاه‌های این لیست را به دست آورد. این برند در سال ۱۹۷۱ شروع به کار کرد و امروزه قهوه‌های آن در سر تا سر جهان به فروش می‌رود و انتخاب اول هر فردی است که به قهوه علاقه دارد. امروزه استارباکس به ۶۵ کشور جهان راه یافته است و درآمدی ۱۵ میلیارد دلاری دارد و همچنان در حال پیشرفت و ترقی است.

برگر کینگ

برگر کینگ در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و ایده تاسیس آن از طریق دو فارغ التحصیل رشته هتلداری به وقوع پیوست. هنگامی که این دو موفقیت رستوران مک دونالد را می‌‌بینند اقدام به تاسیس برگر کینگ می‌نمایند. همبرگر های بزرگ و پر حجم برگر کینگ یکی از دلایل مراجعه علاقه مندان همبرگر و فست فود به این رستوران است.  برگر کینگ ساندویچ محبوب مردم آمریکا نام دارد و به بیش از ۹۵ کشور جهان راه یافته و دارای ۱۴ هزار شعبه در سراسر جهان است و می‌توان به عنوان رقیب مک دونالد از آن یاد کرد.

پیتزا هات

پیتزا هات یکی از محبوب ترین فست فودهای جهان است و هر سال پنج میلیون پیتزا در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند. یکی از فروشندگان اصلی پیتزا در جهان، پیتزا هات است که بزرگ ترین رستوران زنجیره‌ای پیتزا در جهان می‌باشد. پیتزا هات در ۹۴ کشور جهان فعالیت می‌کند و توانسته محبوبیت بالایی برای خود رقم بزند. پیتزا هات اولین شرکتی بود که پیتزاهای خود را به ایستگاه‌های بین المللی فضایی تحویل داد و توانست تاریخ ساز شود.

دومینوز

دومینوز یکی از برند‌های محبوب پیتزا که توانسته به ۷۰ کشور جهان راه یابد و نامی ماندگار در صنعت فست فود از خود به جا بگذارد. مشتریان این رستوران معتقدند که پیتزاهای دومینوز لذت را هدیه می‌دهد.  دومینوز منوی خود را گسترش داده و امروزه انواع غذاها را تولید میکند از جمله پاستا، ساندویچ فری، برد بول. رانندگان سرویس‌های دومینوز کیلومترها را جهت رساندن سفارش مشتریان طی می‌کنند و تعهد این شرکت به خدمات رسانی بی مانند است.

تاکو بل

اگر طرفدار غذاهای تند و لاتین هستید، تاکو بل را یک بار هم شده امتحان نمایید. تاکو بِل فعالیت خود را از کالیفرنیا آغاز کرد و توانست به محبوبیت بالایی برسد. گلن بل در ابتدا تاکوهای خود را در یک دکه محقر به فروش می‌رساند و در سال ۱۹۶۲ موفق به تاسیس اولین رستوران خود شد و تاکو بل به ظهور رسید. سالانه ۲ میلیارد مشتری به تاکو بل مراجعه می‌کنند که رقم بالایی است و نشان دهنده موفقیت این برند می‌باشد.

نتیجه گیری

فست فودها توانستند تاثیر شگرفی بر روی سبک زندگی افراد بگذارند و انقلابی به پا کردند که در نوع خود بی نظیر است. در این مقاله به بررسی 8 فست فود محبوب در دنیا پرداختیم. البته در جای جای کشور خودمان و در شهرهای مختلف، رستوران‌ها و فست فودهای بی‌نظیری مشغول فعالیت هستند که یکی از آن‌ها کنتاکی لند در کرج است.

در این رستوران شما می توانید منوی لذتبخشی از انواع فست فودهای خوشمزه را یافته و با بهترین کیفیت میل کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید