نان بروتچن چیست + طرز تهیه نان بروتچن در خانه

نان بروتچن از نان‌های محبوب و رایج در جوامع مختلف است که در انواع غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصطلاح "بروتچن" به معنی نان خام بوده و به نوعی نان سنتی و ساده اشاره دارد. این نان معمولا توسط نانوایان در فرنگ‌ها و فروشگاه‌های نان تهیه و عرضه می‌شود. البته از این نان خوشمزه در غذاهایی مانند بشقاب میگو، نان سیر یک نفره و دو نفره در فست فودها، در ساندویچ دبل دان و در برخی از سوخاری‌ها نیز استفاده می‌شود.

مواد اولیه نان بروتچن

مواد اصلی نان بروتچن چیست؟

مواد اولیه اصلی استفاده شده در تهیه نان بروتچن عبارتند از: آرد (معمولاً آرد گندم)، آب، نمک و ممکن است از مواد افزودنی مانند مخمر استفاده شود. این مواد با ترکیب و آماده‌سازی به یک خمیر تبدیل می‌شوند که سپس در محیطی گرم و رطوبت مناسب برای خمیرپزی قرار می‌گیرد.

فرآیند خمیرپزی و پخت نان بروتچن به طور معمول در یک فر یا یک تنور انجام می‌شود. خمیر به مدت زمانی در محیط گرم قرار می‌گیرد تا حجم آن افزایش یافته تا آماده پخت شود. پس از پخت، نان بروتچن به شکلی رنگارنگ و لطیف ظاهر می‌شود.

نان بروتچن، خوشمزه و خوش طعم

طعم و غذایی نان بروتچن معمولا ساده و ملایم است، که به راحتی می‌توان با انواع مواد خوراکی مانند کره، پنیر، خامه و مربا آن را سرو کرد. این نان می‌تواند به تنهایی به عنوان پایه ساندویچ یا نان تست استفاده شود و همچنین می‌تواند در تهیه صبحانه‌ها، ناهار، شام یا تنقلات مختلف استفاده شود.

بروتچن به عنوان یک نوع نان محبوب، در فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف جایگاه خاصی دارد. همچنین، نان بروتچن به دلیل سادگی، سبکی و قابلیت استفاده چندمنظوره اش، به عنوان یک انتخاب عالی در وعده‌های غذایی روزانه استفاده می‌شود.

طرز تهیه نان بروتچن در خانه

مواد لازم برای تهیه نان بروتچن در خانه

برای درست کردن نان بروتچن به این مواد اولیه نیاز دارید:

مواد لازم:

- 2 پیمانه آرد سفید

- 1 قاشق چایخوری نمک

- 1 قاشق چایخوری مخمر خشک

- حدود 1 پیمانه آب گرم

- 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نباتی برای مالش

- آرد برای سهولت در آباد کردن و پهن کردن میز کار

 

طرز تهیه نان بروتچن در خانه

۱. یک ظرف میان‌سایز بردارید و آرد، نمک و مخمر خشک را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید.

۲. به آهستگی آب گرم را به تدریج به مواد اضافه کنید و همزمان آنها را با استفاده از یک قاشق چوبی یا دستانتان هم بزنید.

۳. هنگامی که مواد به یکدیگر چسبیده و خمیری شکل شدند، آرد را روی میز کار خود بریزید و خمیر را بر روی آن بچینید.

۴. خمیر را با دستانتان مالش دهید تا مانند یک توپ شود. پنج دقیقه بیشتر با دستانتان مالش دهید تا خمیر برای پختن آماده شود.

۵. یک ظرف چینی را با روغن بپوشانید و خمیر را درون ظرف قرار دهید. با دست خمیر را تا حدی صاف کنید و روی آن کمی روغن بریزید. روی ظرف را با یک حوله مرطوب بپوشانید و آن را در جای گرم و بدون جریان هوا قرار دهید تا خمیر حدود یک تا دو ساعت استراحت کرده و حجم بگیرد.

۶. بعد از استراحت کردن خمیر، خمیر را برداشته و روی یک سطح آردی پهن کنید. با خمیر را به اندازه و شکل دلخواه خود پهن کنید.

۷. در یک تابه ضخیم نچسب روغن را گرم کنید و نان را در آن قرار دهید. نان را روی حرارت متوسط بپزید تا از هر دو طرف طلایی شود.

۸. نان بروتچن را از تابه خارج کرده و روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خنک شود.

حالا می‌توانید این نان خوشمزه و ساده را با گوشت، ترشی، پنیر و سایر مواد دلخواه خود سرو کنید!

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید